المصطفی

المصطفی
بایگانی
آخرین نظرات

امام زمانِ حضرت زهرا سلام الله علیها

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ب.ظ

از علامه امینی نقل شده که در جمع اهل سنت نشسته بودم و هر کس حدیثی خواند و به من هم اصرار کردند حدیثی بخوان و فضا به گونه‌ای شد که باید از مقام ولایت دفاع می­کردم.

متوسّل به حضرت زهرا شدم حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» به ذهنم رسید و گفتم: آیا شما این حدیث را از رسول خدا دارید یا نه؟!

گفتند: آری این از رسول خدا هست.

گفتم: پس دختر رسول خدا نسبت به دیگران در عمل به این حدیث اولی هست.

گفتند: بله.

گفتم: پس باید دید امام زمان دختر رسول خدا چه کسی بوده.

گزینه اول و دوم ابوبکر و عمر هستند. به شهادت تاریخ زهرا از این دو راضی نبوده و لذا نمی­توانند به عنوان امام زمان زهرا بوده باشند.

بعد از این دو گزینه می­ماند علی. و باز هم به شهادت تاریخ زهرا شیوۀ جانبازی را در مقام حمایت و دفاع از علی داشته است.

پس تنها کسی را که می­شود گفت زهرا به عنوان امام زمان خود انتخاب و اختیار کرده علی بوده و بس.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی